Photobucket

24 Oct 2012

PROGRAM KEM MEMBACA 1MALAYSIA 2012

Salam sejahtera dan salam 1Malaysia,

***Klik pada gambar untuk paparan lebih jelas.

Kem Membaca 1Malaysia (KM1M) merupakan salah satu program Kementerian Pelajaran Malaysia di bawah Program Gerakan Tabiat Membaca. 

Kementerian Pelajaran Malaysia telah mengarahkan semua sekolah di seluruh negara melaksanakan KM1M bermula dari 22 Oktober hingga 25 Oktober 2012 bertujuan untuk membina tabiat membaca dalam kalangan murid sekolah dengan tema ‘Pembacaan Pemangkin 1Malaysia’.

Terdapat empat objektif program ini, iaitu mengisi masa lapang murid selepas peperiksaan hujung tahun, menggerakkan program/aktiviti galakan membaca, memupuk minat membaca secara berterusan dan menjadikan PSS sebagai tempat rujukan bahan bacaan dan memperkukuhkan kemahiran maklumat dalam kalangan murid. 

Majlis pelancaran Kem Membaca 1Malaysia 2012 peringkat sekolah SK St Joseph Kuala Penyu telah diadakan pada 24.10.2012 bertempat di Kelas Tahun 4/5 yang disempurnakan oleh En. Dulamit Bungso, Ketua Unit UPK PPD Kuala Penyu. Beliau turut menyertai aktiviti membaca buku bahasa Inggeris selama 33 minit dan 32 saat yang dijalankan pada 9.30 pagi secara serentak di semua sekolah di seluruh negeri Sabah.

Pihak sekolah mengucapkan jutaan terima kasih di atas kesudian En. Dulamit Bungso untuk turut hadir dan melancarkan program KM1M peringkat sekolah 2012.

TERIMA KASIH.